Léteznek - e idegen lények?

Egyedül vagyunk- e az univerzumban? Nos erre a kérdésre már számtalan elmélet született, születik és fog is születni. Ma ezen elméletek közül ismertetünk kettőt.

Alexander Berezin fizikus, olyan magyarázattal állt elő az idegen lények látogatását illetően, amely eddig még legtöbbünk eszébe sem jutott. Úgy véli ugyanis, hogy ha egy faj képessé válik a csillagközi utazásra az szükségszerűen az összes többi civilizációt kitörli az univerzumból. Noha nem egy csillagközi háborúra gondol a tudós, hanem arra, hogy ha van egy idegen faj, akik már képesek a csillagközi utazásra, az ő gyorsuló felfedezőútjuk során mi lényegében elsikkadunk számukra. Nem az lenne az elsődleges, hogy minket meglátogassanak, hanem az, hogy minél több mindent felfedezzenek az univerzumból.

„Egyszerűen csak nem vennének észre minket. Pont úgy, mint ahogy egy építkezésen a munkások nem veszik észre, hogy egy hangyabolyra építenek, mert nincs érdekükben azt megvédeni." – írja a fizikus. Berezin azt gondolja, hogy mivel az emberiség még él, ezért vélhetően nem mi vagyunk a „hangyaboly", tehát egyelőre nincs ilyen faj. „Mi vagyunk az elsők, akik először elérhetnek a csillagközi utazás szintjére és vélhetően mi fogjuk leoltani magunk után a lámpát is."

A tudós ezt azzal magyarázza, hogy szerinte a kolonizáció és a kapitalizmus két tökéletes történelmi példája annak, hogy az emberiség tevékenysége végső soron más kultúrák kipusztítását eredményezi.

Az emberek egy része mégis úgy véli, hogy saját szemükkel láttak már idegeneket. Ellenvélemények mindig is voltak. Míg az egyik oldal bizonyítani próbálja a létezésüket, addig a másik mindenféle magyarázatot ad a nem létezésükre. A szkeptikusok egyik csoportja szerint azok az idegenek amiket emberek láttak, nem is idegenek voltak, hanem egyszerű bagolyfiókák.

Daniel Holland osztotta meg a Twitteren a következő videót ezzel a kísérő szöveggel: " Azt gondolom, hogy az emberek, akik azt állítják, hogy idegeneket láttak, nem láttak mást, mint bagolyfiókákat."

A videóból, amit egy építkezésen forgattak, kiderül, hogy a bagoly bébik nem is olyan cukik, mint gondolnánk. Sőt, kifejezetten ijesztőek. Mint kiderült, ezt a felvételt 2017-ben készítették, ahol arról számoltak be az indiai Visakhapatnam- i építőmunkások, hogy idegeneket láttak.

Forrás: petofilile.hu, IFLScience

Léteznek- e idegen lények?
Fotó: Dana Swartz