47 millió éves piton kövület Európában!

Kép: Senckenberg Kutatóintézet

47 millió éves piton kövület Európában!

A Senckenberg tudósai a São Paulo-i Brazil Egyetem kollégáival együtt bemutatták a világ legrégebbi ismert pitonfajának kövületeit. A körülbelül egy méter hosszú és szinte teljesen megőrzött kígyók az UNESCO Világörökség részét képező Messeli- ödör (Hesse) területéről származnak, és körülbelül 47 millió évesek.

Furcsa módon ennek az őskori állatnak a kövületét Európában fedezték fel, ahol ma ilyen állatok nem találhatók. Valójában már a nyolcvanas évek közepén feltárták a Darmstadt melletti Messeli-gödörben. Több mint 30 éve a Darmstadti Állami Múzeum és a Frankfurt Senckenberg Múzeum tulajdonában vannak. Az új fajt Messelopython freyi névre keresztelték, tisztelegve ezzel  Eberhard „Dino" Frey paleontológus előtt, a németországi Karlsruhe Állami Természettudományi Múzeumtól.

A lenyűgözően jól megőrzött példányt a  Messeli- gödörben fedezték fel , amely az UNESCO Világörökség része, egy használaton kívüli kőbánya Németországban, és amely az elmúlt évtizedekben megkövesedett felfedezések kincses tárházát tárta elénk, köztük számos őskori emlőst, madarat, hüllőt és halat.

A hat méter feletti hosszúságú pitonok a világ legnagyobb kígyói közé tartoztak. Ma ezeknek az óriási kígyóknak a fajai főleg Afrikában, Dél- és Délkelet-Ázsiában és Ausztráliában találhatók.

Dr. Krister Smith örül a felfedezésnek: "Korábban nem volt világos, a pitonok evolúciós eredete. Az új pitonfajok felfedezése a Messeli- gödörben tehát nagyon fontos bizonyíték evolúciójuk történetére".

Messeli- gödör / Kép: wikipédia