2, 4 millió ember küldte el a " névaláírását" a Marsra 2018-ban

Fotó: egyptiangeographic.com

2, 4 millió ember küldte el a " névaláírását" a Marsra 2018-ban

Ez a különleges lehetőség  az óriási kutatóközpontok " fejéből" pattant ki,  hogy valamilyen módon az űrkutatás és az univerzum szerelmesei lehetőséget kapjanak egy " űrutazásra". Valósággá is vált, amint a NASA (az Egyesült Államok Nemzeti Repülési és Űrügyminisztériuma) bejelentette, hogy bárki a világon ott lehet a Marson, ha egyszerűen csak elküldi nevét a NASA weboldalán abból a célból, hogy ezeket a neveket feliratok formájában elküldjék a Vörös Bolygóra a szilícium mikrochipjein keresztül.

Ezt a missziót 2018 májusában tervezték megindítani, és ugyanazon év novemberében szállították le terv szerint a Vörös Bolygó felszínére.

A Vörös Bolygó felfedezésének fontos lépéseként a NASA úgy gondolta, hogy bárki, akinek a nevét elküldik, kiveheti egy kis részét  az űr felfedezésének, amelyről eddig még korántsem  tudunk mindent.

A misszió bejelentése óta a regisztráció lezárásáig ( november helyett decemberig), mintegy 2 millió és 429 ezer nevet írtak a mikrochipbe. . A mikrochipet az InSight Lander robotjában helyezték el , amelyet az InSight űri misszióban használnak.  A mars-misszióhoz benyújtott jelentõs részvételi arány arra kényszerítette a NASA-t, hogy 2018 elején újabb mikrochip-et adjon hozzá a robothoz. Ennek célja az volt, hogy az űr rajongói részt vehessenek az utolsó fordulóban, és nyerhessenek „közösségi beszállókártyákat", amelyek letölthetők lettek a közösségi médián, miközben összegyűjtik a teljes mérföldszámot is.

Valójában ez nem volt az első ilyen jellegű küldetés a NASA számára. Például a NASA Orion űrhajója 1,38 millió ember nevét hordozta a mikrochipjében, és az Orion missziója volt a jármű első repülése. Az említett jármű a jövőben űrhajósokat szállít a Holdra, a Marsra és más aszteroidákra, hogy felfedezzék őket.

Korábbi kísérletek

A tudósok majdnem fél évszázaddal ezelőtt már azzal kísérleteztek, hogy elmenjenek a Marsra, amikor a szovjetek 1963-ban megpróbálták elküldeni a Sputnik 24-et, de nem sikerült neki elhagyni a Földet. Tíz évvel később, konkrétan 1972-ben a szovjetek a „Mars 2" és a „Mars 3" elindítását hajtották végre. Az elsőnek sikerült leszállnia a Mars felszínére, míg a második megérkezett, de elvesztette a kapcsolatot, és 20 másodperc múlva meghibásodott. Sőt, 1974-ben a "Mars 6" leszállt a marsi felszínre, de ismételten elvesztették vele a kapcsolatot .

Fotó: egyptiangeographic.com

Az InSight küldetést a NASA egész története során a legfontosabb küldetésnek tekintik, mivel ez az első szonda, amely a Mars mélyére néz, és a felszínén túlmutat. Célja a bolygó belső részeinek tanulmányozása, a hegyvidéken keresztül zajló „földrengések" (a Mars földrengései) meghallgatásával. Ezek a marsquakes szeizmikus hullámok különböző geológiai anyagokon keresztül, különböző sebességgel továbbítják a jeleket a tudósoknak a bolygó összetételéről és belső szerkezetéről. Ezenkívül segít nekik kitalálni, hogy miként alakult ki a Mars eredetileg, mivel ez egy szárazföldi bolygó .

1976-ban az amerikaiak két szonda elindításával léptek be az űrversenybe: „Viking 1" és „Viking 2.". Az első 6 évig működött, az utóbbi 3 év és 7 hónapig. 1989-ben a szovjetek újra csatlakoztak a játékhoz, 15 éves szünet után, a „Phobos 1" és a „Phobos 2" indításával. A Phobos 1 nem érte el a marsi felszínt, míg a másik elvesztette az érintkezést a leszállás előtt. 1999-ben az amerikai szonda, nevezetesen a „Mars Polar Lander" megbukott a leszállás során a Marson. A két amerikai „Spirit" és „Opportunity" szondának azonban sikerült leszállni a Mars felszínén 2003-ban. Az elsõ 6 év és 2 hónap működött, utóbbi a mai napig még mindig jár a Mars felszínén, és még az adatokat is visszaküldi a Földnek .

Más bolygók

Ha valaki lépést tart a NASA legfrissebb tanulmányaival, kutatásaival és projektjeivel, akkor észre fogja venni, hogy mindig új módszereket keresnek a felfedező küldetések más bolygókra küldésére. Nagyon sok szondát küldtek, hogy tanulmányozzák és feltárják a Naprendszer más bolygóit. A legfontosabb ezek közül a „Messenger" szonda, amelyet a Merkúrhoz küldtek, hogy megvizsgálja annak felületét és mágneses mezejét, és felfedezze a vulkáni lerakódásokat. Ezenkívül a „Juno" szondát sikerült elküldeni a Jupiterre, hogy vessen egy pillantást vastag atmoszférájára, fedezze fel annak kémiai összetételét és tanulmányozza a hurrikánjait, különös tekintettel a nagy vörös folt jellegzetességeire .

Fotó : egiptyangeographic.com

A távoli bolygók közül a Szaturnuszt szintén meglátogatták, a „Cassini" szonda a sóvizét fedezte fel a holdja „Enceladus" felületén, amely tartalmazhat bizonyos szerves anyagokat. Ezenkívül a szonda egy másik holdját a „Titánt", fedezte fel, amely tudósok szerint hasonló ahhoz Földhöz, még mielőtt az élet megjelent volna a felszínén. Ezenkívül az „New Horizons" szondának sikerült egészen Plutóig és a Kuiperi övig menni, hogy felfedezzék a bolygót, a holdjait és a Naprendszert körülvevő hó üstökösöket. A „Voyager 1" és a „Voyager 2" átjutott a külső Naprendszerbe, és belépett a Jupiter és a Szaturnusz közötti csillagközi térbe, miközben ez utóbbi az Uránt és az Neptunust is felfedezte.

Forrás: egyptiangeographic.com